Keresés

Home Staging - a jól bevált "trükk"

Frissítve: feb 10

Sokan találkoztunk már a kifejezéssel, de vajon megfelelően értelmezzük?

Mit takar a Home Staging? Sokan úgy gondolják, hogy tulajdonképpen lakberendezést takar és ebben van igazság, de ez így önmagában nem igaz. Szó szerinti jelentése: a lakás színpadra állítása. Vagyis a lakás közönségnek történő „bemutatása”. Mikor van ennek jelentősége? Természetesen akkor, amikor a lakásunkat el szeretnénk adni és kikerül a piacra, a rengeteg hasonló ingatlan közé, ahol azonban mi szeretnénk kitűnni a tömegből.


A legfontosabb, hogy lakásunk akkor legyen a legjobb formában, amikor eladásra kerül, hogy a vevőt magával ragadhassa az érzés: EZ kell nekem!

Szinte nincs olyan nemzetközi kutatás, ami ne támasztaná alá, hogy ilyen irányú befektetésünk megtérül és ha az ingatlan értékének 1-2%-át költjük Home Staging-re az ingatlanra eladás előtt, az igenis megnöveli az árát és gyorsítja az eladási sebességet. Nem kell tehát attól félnünk, hogy feleslegesen dolgoztunk, mert az új tulajdonos úgyis hozzá fog nyúlni az újdonsült lakásához.

Milyen munkálatokat jelenthet ez? Legtöbbször egy tisztasági festést, tapétázást, vagy csak dekorációs célú tapétázást akár csupán 1-1 falon, bútorok átrendezését, (külföldön nagyon divatos azok kölcsönzése is!), megfelelő dekorációk elhelyezését, színes kiegészítőkkel történő frissítést.





Az igazán haladó Home Staging-be az illatok is beletartoznak. Az „otthon illata” ugyanis nagymértékben befolyásolja döntésünket, ezért egy megfelelően megválasztott illat pozitív irányba billentheti a mérleg nyelvét. Hányszor csábultunk el egy ínycsiklandó illat miatt, holott még a péksüteményt vagy a pizzát magát nem is láttuk az aluljáróban? Minél több „fronton” támadunk, annál nagyobb az esélye, hogy valamelyik betalál és rálelünk a tökéletes vevőre.

És végül, de nem utolsósorban a profi fotózást. A fotózás szintén kulcsfontosságú tényező. A lakás eladási értékének elenyésző százaléka egy profi ingatlan fotós ára, azonban ne felejtsük el, hogy ez az első dolog, amivel potenciális vevőnk találkozik. Ha meg tudjuk mutatni, hogy milyen élettér vár rá, amikor úgy dönt, hogy eljön személyesen is megnézni a lakásunkat, sokkal kisebb annak a kockázata, hogy csalódik vagy, hogy azt másnak képzeli el képek alapján.

Ezzel időt és pénzt spórolunk meg, leginkább magunknak, így a fotókba fektetett összeg sokszorosan kifizetődik a végén.

51 megtekintés

© 2019 DESIGN BY YOMO.